Battambang (31-12-2018) - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu Battambang (31-12-2018) - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu

Battambang (31-12-2018)

Door: Nils

Blijf op de hoogte en volg Nils

03 Januari 2019 | Cambodja, Khett Batdambang

Ook vandaag is het weer vroeg als we de bus naar Battambang nemen. Gelukkig ging deze busreis zeer voorspoedig en kwamen we nu 3,5 uur al aan in deze voor ons nieuwe stad.

Nadat we ingecheckt waren genoten we van een heerlijke lunch en zocht ik een hangmat op. Niet veel later sprong ik in het zwembad en hebben we de rest van de middag bij het zwembad gelegen.

Omdat er verder niet veel te doen was in de nabije omgeving hadden ons al ingesteld op een rustige oud nieuw. Maar toen wij als enige stel alleen in het restaurant bij ons hotel zaten begon het toch te kriebelen. Het was pas 7 uur toen we klaar waren met eten en zagen het niet zitten om hier tot 12 uur onze tijd door te brengen.

Via ons hotel kon je gelukkig direct een tuk tuk regelen en dat was wat we deden. Nog geen kwartier later stonden we in het centrum van Battambang. Hier was het eigenlijk best druk op straat, maar vooral met lokale mensen. Toeristen hadden we nog niet gespot.

Ook vandaag had ik in de Lonely Planet weer een cafe/pub opgedaan en besloten hier een drankje te gaan doen. Het was eigenlijk meer een hostel met daarbij een barretje wat toeristen aantrekt.

We dronken gezellig wat en hadden nog steeds de behoefte om iets leuks te gaan doen. Dankzij wat posters in de bar wisten we dat er een nieuwjaarsfeest werd gehouden in een andere bar en omdat degene waar we nu zaten al om 9 uur (!) zijn deuren sloot was dat eigenlijk de enige optie.

Eenmaal aangekomen bij de bar Ganesha Family Hostel werden we verwelkomt met een welkomstdrankje en waren de biertjes en cocktails zeer goed te betalen. Het zou zomaar eens een leuke avond kunnen worden...

En dat werd het ook! Niet veel later vroeg een Oostenrijks stel van onze leeftijd of ze bij ons mochten komen zitten en we raakten gelijk aan de praat. Ook zij waren opzoek naar een leuke avond en zochten graag de gezelligheid op. Niet veel later sloot zich ook een Engelsman bij ons gezelschap aan en wisselde we reisverhalen uit. Dikke prima dus en na vele biertjes, cocktails, shotjes en leuke gespreksonderwerpen was het zo al twaalf uur.

De bediening deelde glazen champagne en partypoppers uit en om twaalf uur stond iedereen bijzonder vrolijk “happy new year” te schreeuwen. We schoten de confetti uit onze partypoppers en wensten elkaar een goed nieuwjaar.

Uiteindelijk waren we om 3 uur bij ons hotel en hebben we een bijzonder leuke oud en nieuw gehad zo’n 9400 km van huis vandaan!

• 03 Januari 2019 - 09:05

José:

In ieder geval een heel leuk Oud en Nieuw kunnen vieren, ver van huis!
    Ziet er erg gezellig uit. Hopelijk wordt het een heel gelukkig en gezond 2019!
    De start is in ieder geval al erg goed. Lekker genieten nu van “ vakantie” tijdens de reis in hangmatjes en zo.

Groetjes van José en Eduard

• 04 Januari 2019 - 09:59

Maud:

Leuk dat jullie zo oud en nieuw hebben kunnen vieren. Altijd lastig in een vreemde omgeving. Gelukkig nieuwjaar!!

• 05 Januari 2019 - 02:51

Irene Blok:

Leuk dat jullie toch een top oud en nieuw hebben gehad. Zo te zien heeft de alcohol ook rijkelijk gevloeid!