Koh Rong Samloem (3-1-2019 t/m 8-1-2019) - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu Koh Rong Samloem (3-1-2019 t/m 8-1-2019) - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu

Koh Rong Samloem (3-1-2019 t/m 8-1-2019)

Door: Nils

Blijf op de hoogte en volg Nils

10 Januari 2019 | Cambodja, Preah Seihanouk

Na een week van radiostilte werd het toch weer eens tijd voor een blog. En wat we in die tijd gedaan hebben? He-le-maal niks.

Naja helemaal niks is ook niet waar. We zijn toch zeker een aantal keer van het ene mooie strand naar het andere mooie strand gelopen. En owja peddleboarden is natuurlijk ook een activiteit an sich.

Verder veelal languit in de zon gelegen, heerlijk gegeten en gezwommen in het kraakheldere water rondom het eiland Koh Rong Samloem.

Het spierwitte en vrij rustige strand was het eerste wat we zagen zodra we de gordijnen open deden van onze bungalow. Wanneer we wakker waren was dat ook het eerste wat we deden. Daarna liepen we 20 meter verder om van ons ontbijt te genieten. Ook dit weer met een fantastisch uitzicht. Moet zeggen dat dit erg snel went.

Wel moet erbij gezegd worden dat het de eerste dag vrij bewolkt was en het de tweede dag nonstop geregend heeft (!). De eerste keer dat we vanuit “ons” strand (Saracen Bay) door de jungle naar het andere strand (Lazy Beach) liepen duurde dan ook wat langer dan dat overal aangegeven werd. De bordjes waren slecht zichtbaar in de regen met onze poncho’s aan, een aantal bordjes waren zelfs omgewaaid. In plaats van de gebruikelijke 20 minuten hebben we er een uur over gedaan de eerste keer.

Na regen komt gelukkig zonneschijn en tegen de weersvoorpelling in werd het de volgende dag stralend weer en is het alle dagen zo gebleven.

De route naar Lazy Beach wisten we nu ook binnen 20 minuten te lopen en dit hebben we zo een paar keer gedaan. Niets is lekkerder dan na een bijzonder warme wandeling een duik te nemen in het verkoelende water en daarna op je handdoekje op te drogen.

Ultiem genieten dus voor deze twee zon aanbidders!