Kampong Thom (26-12-2018) - Reisverslag uit Kâmpóng Thom, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu Kampong Thom (26-12-2018) - Reisverslag uit Kâmpóng Thom, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu

Kampong Thom (26-12-2018)

Door: Nils

Blijf op de hoogte en volg Nils

27 December 2018 | Cambodja, Kâmpóng Thom

Tweede Kerstdag hadden we toch iets anders voorgesteld. 6u ging de wekker en om kwart over 7 werden we opgepikt door onze tuk tuk chauffeur. De bus reed gelukkig optijd en alles ging eigenlijk voorspoedig.

Het zou een busrit zijn van 5 uur en hadden ons ingesteld op hooguit 6 uur (gezien het wegdek en de drukte). Dit werd echter 10 uur en een kwartier!

Eigenlijk dus heel de dag besteed aan reizen en niet veel om over te vertellen. Behalve dan dat we in een bus zaten met medetouristen die heel de dag met een lang gezicht zaten omdat ze niet ieder uur hun nicotineshot konden krijgen.

Gelukkig konden we ook wat slaap pakken en worden we steeds bekender met het streedfood wat je op iedere straathoek kunt kopen. De bus stopt met zo’n reis een paar keer zodat je even je benen kunt strekken en wat eten en drinken kunt kopen.

Onze favorieten zijn toch wel Koh Pao (eigenlijk hetgeen wat Bak Pao in Nederland is) en gebakken bananenchips.

Gelukkig konden we na deze lange, maar vooral langzame reis inchecken bij ons resort. Jazeker, we hebben ook nog een beetje aan onszelf gedacht. Onze koffers werden voor ons gedragen, welkomstdrankje werd ingeschonken en hadden zowaar een pasje om de deur te openen. Wat een luxe hier in Cambodja ;)

• 27 December 2018 - 06:09

José:

Dat was me het reisje dus wel! Maar dan hėb je daarna ook wat. Even lekker bijtanken. Prachtige foto’s steeds zeg.