Battambang (1-1-2019) - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu Battambang (1-1-2019) - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu

Battambang (1-1-2019)

Door: Nils

Blijf op de hoogte en volg Nils

03 Januari 2019 | Cambodja, Khett Batdambang

Vandaag de wekker om half 9 kunnen zetten (wat een luxe) om nog het ontbijt in het hotel mee te kunnen pakken en een plan de campagne te maken.

In de stad zelf was niet veel te doen, dat hadden we overal al gelezen. Het is vooral een goede tussenstop wanneer je naar het zuiden gaat, zo ook voor ons. De enige “attracties”, als je het al zo noemen mag, waren de Bamboo Train en jawel, nog een tempel.

We besloten een scooter te huren en op pad te gaan. De Bamboo Train en tempel waren zo’n 30 km van ons hotel vandaan en was nog best een spannende rit op deze afgetrapte scooter. De benzine was goed te ruiken en bij ieder hobbeltje sloeg hij bijna af doordat de moter verzoop. Best pittig dus op veelal onverharde wegen.

De Bamboo Train was best grappig en vooral gericht op het vermaken van toeristen. Het verhaal dat er voorheen goederen mee vervoerd werden vond ik moeilijk om te geloven. Ook de tempel viel een beetje in het niet na al het tempel geweld van de tempels de dagen ervoor.

Verder hebben we ons prima vermaakt en genoten van de omgeving en het lekkere weer. En owja, ook van zo’n heerlijke verse kokosnoot (zie foto).