Phnom Penh (22-12-2018) - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu Phnom Penh (22-12-2018) - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu

Phnom Penh (22-12-2018)

Door: Nils

Blijf op de hoogte en volg Nils

22 December 2018 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag vroeg uit de veren gegaan om de stad te ontdekken. Eigenlijk best prima geslapen allebei en zin om door de drukte heen de hoofdstad van Cambodja te ontdekken.

We hebben toch maar besloten niet te gaan ontbijten in het hotel en zijn opzoek gegaan naar een eettentje waar in ieder geval mede touristen te vinden zijn. Gelukkig zo gevonden en snel ontbeten.

We moeten allebei nog goed wennen aan het temperatuurverschil en zoeken regelmatig de schaduw op. Verder ligt alles op loopafstand en is het eigenlijk erg goed te doen. Gelijk een paar hotspots meegepakt en al een paar mooie “plaatjes getrokken”.

Het koninklijk paleis was achter de hekken te zien en de daken in de typisch Aziatische bouwstijl torende er bovenuit. Daarna zijn we verder naar het noorden van de stad gelopen en de gebedstempel Wat Phnom bezocht. Braaf als wij zijn keurig netjes een ticket gekocht, maar natuurlijk nul controle. Nu was het maar één dollar per persoon, maarja je moest eens weten wat je daar allemaal van koopt hier ;).

Tijdens ons bezoek werd er muziek gespeeld en gebeden gedaan. Ook de walm wierrook was al van ver te ruiken. Was leuk om dit gelijk de eerste dag mee te mogen maken. Om een beetje een idee te krijgen heb ik wat foto’s bijgevoegd.

Hierna zijn we naar het hotel terug gegaan want waren toch alweer bijna 6 uur op de been in deze enorme hitte gepaard met behoorlijk wat uitlaatgassen.

Straks gaan we de stad weer in om een hapje te eten bij het restaurant waar we vanmiddag ook hebben geluncht. Deze hebben we gevonden via de Lonely Planet die we bij ons hebben (staat echt werkelijk alles in). Het restaurant, “Friends”, helpt straatkinderen aan werk en verkoopt aan de overkant ook handgemaakte spullen. Het was niet alleen erg lekker, we zijn dus ook nog een soort van goed bezig.

Vanavond dus ronde 2 en morgen hopelijk weer een nieuw verslag!

• 23 December 2018 - 09:07

José:

Jullie zijn idd heel goed bezig. Het zal een prachtig avontuur zijn en nog verder worden. Gave herrinneringen maken samen. José