Sambor Prei Kuk (27-11-2018) - Reisverslag uit Kâmpóng Thom, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu Sambor Prei Kuk (27-11-2018) - Reisverslag uit Kâmpóng Thom, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu

Sambor Prei Kuk (27-11-2018)

Door: Nils

Blijf op de hoogte en volg Nils

28 December 2018 | Cambodja, Kâmpóng Thom

Ook vandaag weer opgepikt door een tuk tuk waarmee we een rit van ongeveer 1 uur en 20 minuten voor de boeg hadden. Eigenlijk best lekker wakker worden zo in het zitje van de tuk tuk.

Na ongeveer anderhalf uur kwamen we op onze bestemming, Sambor Prei Kuk, aan. We kochten een kaartje en gingen het tempelcomplex in.

Dat het hier om ontzettend oude tempels ging was wel duidelijk; op veel van de bordjes stond vermeld dat de tempels uit de 6e en 7e eeuw stamden. Maar wat zagen ze er nog goed uit!

Eigenlijk alle tempels zijn gebouwd uit zandsteen en met zon in de juiste positie komen de tempels erg mooi naar voren in het groene van de bomen. Ook de rust die hier heerst deed ons goed. Geen hordes toeristen of opdringerige tuk tuk chauffeurs om ons heen, dit bevalt ons wel.

Onze tuk tuk chauffeur zou op ons wachten en vertelde ons dat je hier gemiddeld twee uur zoet kon zijn. Dat klopte inderdaad, want na 2 uur en een kwartier hadden we genoeg tempels gezien en de nodige foto’s gemaakt.

De tempels die ons het meest aanspraken waren degene die vergroeid waren met de bomen. Of eigenlijk de bomen vergroeid met de tempels, het is maar net hoe je het bekijkt. De natuur is hier echt zijn gang gegaan en zorgt voor een bijzonder mooie aanschouwing.

Inclusief de heen en terug reis vanaf ons hotel hebben we hier een halve dag aan besteed en lag er een volledig leeg en heerlijk koel zwembad op ons te wachten.

Niet verkeerd om na een ontzettend warme en stoffige trip een duik te nemen in het verkoelende water (lees: voorzichtig in het water laten zakken, want duiken was verboden).

Verder genieten we hier van de goede service, een goed bed en de ijskoude airco. Volgende punt op onze agenda: de tempels van Ankor Wat!

• 28 December 2018 - 04:00

Maud Jansen :

Hoi Nils en Neenu, wat leuk om jullie verslagen te lezen. En wat hebben jullie al veel gezien en beleefd! De olifanten zien en voeren (!) lijkt me geweldig. Maar ook die mooie tempels. Gelukkig is het niet zo druk en kun je alles op je gemakje bekijken. Wel lekker even die luxe van het resord en na een dag stof het zwembad in! Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring bij Ankor Wat. Groetjes Maud (groen van jaloerzie)

• 29 December 2018 - 07:28

Sandra:

Wat een leuke blog. Fijn te lezen dat jullie zo genieten
    Xxxx

• 29 December 2018 - 07:40

Erik, Carla En Britt:

Wat een avontuur in Cambodja! Leuk geschreven (met een enkel spelvoutje maar dat mag de pret niet drukken) en prachtige foto's. Heel erg veel plezier, wij kijken al uit naar de volgende blog! Groeten van ons...

• 29 December 2018 - 16:01

Frans:

Hoi, wat een ervaring, ik wil ook, maar ga thuis naar binnen als ik een kikker of muis in de tuin zie: lijkt me dus geen goed idee zo’n reis voor mij... Die olifanten zien en aanraken lijkt me echter geweldig. Ik voel trouwens het stof en de warmte als het ware... Sla alles goed op in jullie geheugen, zul je nog vaak aan terug denken! Kijk al uit naar de volgende blog....