Kampot (9-1-2019) - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu Kampot (9-1-2019) - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Nils Witte - WaarBenJij.nu

Kampot (9-1-2019)

Door: Nils

Blijf op de hoogte en volg Nils

10 Januari 2019 | Cambodja, Kâmpôt

Een bliksem bezoek aan Kampot; dat zou een mooie titel zijn voor deze blog.

Omdat onze Speed Ferry pas om 10 uur vanaf het eiland Koh Rong Samloem vertrok en ons eerst nog naar een andere pier bracht, waren we pas kwart voor 12 in Sihanoukville. Dit was ons vertrekpunt naar Kampot.

De minibus zou er ongeveer 3 uur over doen om ons naar onze volgende bestemming te brengen en zou om half 2 vertrekken. Omdat ze hier het “Combodjaans kwartiertje” kennen werd ook dit helaas wat later.

Al met al kwamen we rond de klok van 5 in Kampot aan en waren we een hele dag kwijt aan reizen. Erg jammer, want de eerste indrukken van Kampot waren erg goed. Leuke straatjes, veel diversiteit aan eettentjes en het centrum gelegen aan de Kampot River. Ook hadden we er veel goede verhalen over gehoord.

Nadat we ingecheckt waren hebben we gelijk een restaurantje opgezocht en wat gegeten. Omdat Kampot bekend staat om zijn pepers heb ik natuurlijk een gerecht gekozen waarin dit niet ontbrak. Heerlijk!

Onze bungalow was ook gelegen aan de rivier en was eigenlijk helemaal geweldig (zie foto). ‘S nachts hoorde je in de verte (gelukkig) feestende backpackers, maar de natuurgeluiden voerde de boventoon. Als er weer een vis boven het water sprong kon je dat goed horen, net zoals het kabbelende water onder onze bungalow. Gekko’s hebben we eigenlijk in ieder hotel/bungalow wel gehoord, dus ook hier.

Voor de volgende dag stond de wekker weer om half 7 en de korte tijd die we doorgebracht hebben in Kampot was erg leuk. Het smaakte eigenlijk naar meer ;).